Po planowanej przebudowie do portu w Kołobrzegu będą mogły wpływać jednostki o długości do 130 merów.
Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, Ministerstwo Obrony Narodowej i Urząd Morski w Szczecinie nawiązały współpracę zmierzającą do radykalnej zmiany kanału portowego w Kołobrzegu. Planowane jest poszerzenie wejścia do portu oraz pogłębienie kanału portowego. W planach jest zmiana konfiguracji przyczółku falochronu i modernizacja lokalnej infrastruktury, a także modernizacja nabrzeży wykorzystywanych przez Marynarkę Wojenną w kontekście planowanego powołania Centrum operacji Morskich. Zmianie ulegnie tor wodny, co pozwoli wpływać tu jednostkom o długości do 130 metrów w miejsce dotychczasowych 100. Możliwe będzie zatem zorganizowanie nabrzeża dla promów pasażerskich, o co od lat zabiegają lokalne władze. Nie mniej istotnym aspektem planowanych prac jest budowa zaplecza technicznego dla farm wiatrowych planowanych na Bałtyku. Termin ukończenia prac nie jest na razie znany, trwają poszukiwania źródeł finansowania inwestycji.
To nie jedyne planowane inwestycje portowe. Firma Interparking planuje budowę wielopoziomowego parkingu na 365 pojazdów, co ma ułatwić obsługę mieszkańców i narastającego ruchu turystycznego, ale zarazem uporządkować sytuację w tym zakresie. Planowane jest wzniesienie budynku wielopoziomowego z parterem przeznaczonym na handel i usługi.
fot. Michał Słodownik, Marek Słodownik (prawa zastrzeżone)