27 stycznia 1930 roku w japońskiej stoczni Kawasaki Shipbuilding Corporation w Kobe zwodowano bark treningowy „Kaiwo Maru” (海王 丸) wraz z siostrzanym statkiem „Nippon Maru”.
Był obsługiwany przez Tokyo Institute for Maritime Training w celu szkolenia oficerów japońskiej marynarki handlowej. Na początku II wojny światowej jej takielunek został usunięty i dawny żaglowiec służył jako pojazd treningowy i powojenny transportowiec. W 1955 r. ponownie zainstalowano maszty i statek kontynuował podróże szkoleniowe, aż w 1989 r. zastąpił ją jej następca, również nazywany „Kaiwo Maru”. Obecnie jest statkiem-muzeum znajdującym się w Imizu, Toyama. „Kaiwo Maru” mierzy 97 metrów (318 stóp) długości, szerokość 12,95 m (42,5 stopy) i zanurzenie 6,90 m (22,6 stopy). Jej tonaż brutto wynosi 2286. Jest uzbrojony w cztery maszty i otaklowany jako bark z 32 żaglami o powierzchni 2397 metrów kwadratowych (25 800 stóp kwadratowych) i dwoma 600-konnymi pomocniczymi silnikami wysokoprężnymi. Podczas swojej kariery statek szkolny był obsługiwany przez załogę złożoną z 27 oficerów, 48 marynarzy i 120 stażystów
fot. shiro524 na licencji Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported