Tytułem uzupełnienia posta na temat Ferdinanda Laeiisza, którą operowało przedsiębiorstwo żeglugowe należące do tej rodziny.
Cała flota Laeiszów liczyła aż 98 statków, oczywiście nie tylko żaglowych i oczywiście nie jednocześnie. Armatorzy byli w posiadaniu niezwykle znanych żaglowców, z których wiele zapisało się złotymi zgłoskami w dziejach żeglugi.
FLOTA „P”
- 1839-1847 Carl (1839), drewniany bryg.
- 1856-1860 Sophie & Friedericke (1844) ex Gladiator, szkuner drewniany.
- 1857-1862 Adolph (1854), drewniany bryg.
- 1857-1870 Pudel (1857), drewniany bark.
- 1858-1859 Schiller (1855), drewniany bryg.
- 1860-1864 Pacific (1860), bryg.
- 1860-1863 Indie (1860), drewniany bark.
- 1860-1870 Kostaryka (1860), drewniany bark.
- 1861-1865 Republika (1861), drewniany bark.
- 1862-1863 Neptun (1851), drewniany bark.
- 1862-1870 Peru (1862), drewniany bryg.
- 1862-1865 Panama (1852) ex Marbs , drewniany bark.
- 1862-1878 Persja (1862), drewniany bark.
- 1863-1868 Louis Kniffler (1860), ex Cecilia , drewniany bark.
- 1863-1883 Patria (1863), drewniany bark.
- 1863-1874 Księżniczka (1863), drewniany bryg.
- 1864–1881 Perła (1864), drewniany bark.
- 1864-1865 Los Hermanos (1855), drewniany bryg.
- 1865-1882 Papa (1865), drewniany bark.
- 1866-1882 Pyrmont (1866), drewniany bark.
- 1867-1881 Karolina (1864), drewniany bark.
- 1867–1870 Don Julio (1863), drewniany bark.
- 1867-1882 Henrique Teodoro (1865), drewniany bark
- 1867-1881 Mercedes (1862), drewniany bark.
- 1867–1870 Ricardo (1864), drewniany bark.
- 1867–1884 Rosa y Isabel (1865), drewniany bark.
- 1869-1887 Panama (1869), drewniany bark.
- 1869-1889 Profesor (1865) ex Flottbek , żelazny bark.
- 1871–1873 Hunsingo (1868), bark.
- 1873–1886 Patagonia (1873), drewniany bark.
- 1873–1877 Pacha (1866), ex Isabellita, bark.
- 1874-1890 Polinezja (1874), żelazny statek z pełnym sprzętem.
- 1875–1885 Henriette Behn (1872), bark.
- 1877-1883 Paladyn (1877), drewniany bark.
- 1877-1889 Pandur (1877), drewniany bark.
- 1878–1888 Paradoks (1878), drewniany bark.
- 1878-1890 Parnass (1877), drewniany bark.
- 1880-1898 Ponczo (1858), ex Weymouth, żelazny bark.
- 1881-1891 Pluton (1862), ex Aminta , żelazny statek.
- 1881-1888 Paquita (1862), ex Irma ex Maggie Leslie , żelazny bark.
- 1882-1883 Baboon (1864) ex Tiverton, bark żelazny.
- 1882-1886 Parsifal (1882), żelazny bark.
- 1883-1888 Puck (1863) ex Peep O’Day, bark iron.
- 1883-1902 Pirat (1883), żelazny bark.
- 1884-1904 Pestalozzi (1884), żelazny bark.
- 1885-1908 Plus (1885), żelazny bark.
- 1887-1897 Potrimpos (1887), żelazny bark.
- 1887-1908 Monit (1887), stalowy bark.
- 1888–1910 Pamelia (1888), bark stalowy.
- 1888-1891 Pergamon (1888), stalowy bark.
- 1889-1891 Poczdam (1888), stalowy bark.
- 1889-1904 Paposo (1885), żelazny bark.
- 1889-1908 Palmyra (1889), stalowy
- 1889–1912 Parchim (1889), stalowy
- 1890–1910 Pera (1890), stalowy
- 1891–1913 Pampa (1891), stalowy
- 1891-1901 Preussen (1891), stalowy
- 1892-1901 Placilla (1891), czteromasztowy stalowy bark.
- 1892-1900 Naxos (1878) z Hamburga , żelazny statek parowy.
- 1892-1893 Euripos (1878) ex Paranagua , żelazny statek parowy.
- 1892-1900 Andros (1881) ex Rosario, żelazny statek parowy.
- 1892–1912 Pisagua (1892), czteromasztowy stalowy bark.
- 1894–1900 Tinos (1873) z Argentyny, żelazny statek parowy.
- 1894–1913 Pitlochry (1894), czteromasztowy bark stalowy.
- 1895–1895 Teby (1879), żelazny statek parowy.
- 1895–1920 Potosi (1895), pięciomasztowy stalowy bark.
- 1897–1900 Imbros (1893) ex Pelotas, stalowy statek parowy.
- 1898-1900 Lemnos (1883) ex Denderah ex Padang , żelazny statek parowy.
- 1899–1913 Persimmon (1891) ex Drumrock , czteromasztowy stalowy bark.
- 1901-1909 Poznań (1891) z Prus, stalowy takielunek.
- 1902–1910 Preussen (1902), pięciomasztowy stalowy statek.
- 1903–1913 Pangani (1903), czteromasztowy stalowy bark.
- 1903–1919 Petschili (1903), czteromasztowy stalowy bark.
- 1903-1906 Lemnos (1888) ex Karnak, stalowy statek parowy.
- 1904-1906 Naxos (1894) ex Harzburg, stalowy statek parowy.
- 1904-1906 Kypros (1893) z Marienburga, statek parowy ze stali.
- 1905–1920 Pamir (1905), czteromasztowy stalowy bark.
- 1906–1920 Peiho (1902) ex Argo ex Brynimor, statek ze stali.
- 1906–1921 Pomerania (1903) ex Mneme , czteromasztowy stalowy bark.
- 1907–1916 Pirna (1894) ex Osorno ex Beethoven , statek ze stali.
- 1909–1929 Pinnas (1902) ex Fitzjames, stalowy takielunek.
- 1911-1914 Ponape (1903) ex Regina Elena, czteromasztowy stalowy bark.
- 1911-1917 Penang (1905) ex Albert Rickmers, bark stalowy.
- 1911–1921 Pekin (1911), czteromasztowy stalowy bark.
- 1911–1932 Passat (1911), czteromasztowy stalowy bark.
- 1912-1917 Perim (1902) ex Radiant, bark stalowe.
- 1912-1921 Pelikan (1905) ex Dione, stalowy takielunek.
- 1912-1931 Parma (1902) ex Arrow, czteromasztowy stalowy bark.
- 1913-1917 Penguin (1903) ex Erasmo, czteromasztowy stalowy bark.
- 1914–1914 Perceo (1901) ex Genialna, czteromasztowy stalowy bark.
- 1914–1915 Pungo (1914), stalowy statek parowy.
- 1916–1920 Pola (1916), czteromasztowy stalowy bark.
- 1920-1941 Priwall (1917), czteromasztowy stalowy bark.
- 1921–1923 Peiho (1902) ex Argo ex Brynimor , statek ze stali.
- 1923–1932 Pekin (1911), czteromasztowy stalowy bark.
- 1924–1931 Pamir (1905), czteromasztowy stalowy bark.
- 1924-1925 Pellworm (1902) ex Faith ex Marechal Suchet , stalowy
- 1926–1946 Padua (1926), czteromasztowy stalowy bark.
Do dzisiaj zachowały się zaledwie cztery z nich:
Pommern (powyżej) w roli muzeum w Marienhaminie na Alandach
Peking, który po gruntownym remoncie został obiektem muzealnym w Hamburgu
Passat zakotwiczony na stałe w Travemuende
Padua żegluje do dzisiaj jako Kruzensztern