Flota P-Linerów

Flota P-Linerów

Tytułem uzupełnienia posta na temat Ferdinanda Laeiisza, którą operowało przedsiębiorstwo żeglugowe należące do tej rodziny.

Cała flota Laeiszów liczyła aż 98 statków, oczywiście nie tylko żaglowych i oczywiście nie jednocześnie. Armatorzy byli w posiadaniu niezwykle znanych żaglowców, z których wiele zapisało się złotymi zgłoskami w dziejach żeglugi.

FLOTA „P”

  1. 1839-1847 Carl (1839), drewniany bryg.
  2. 1856-1860 Sophie & Friedericke (1844) ex Gladiator, szkuner drewniany.
  3. 1857-1862 Adolph (1854), drewniany bryg.
  4. 1857-1870 Pudel (1857), drewniany bark.
  5. 1858-1859 Schiller (1855), drewniany bryg.
  6. 1860-1864 Pacific (1860), bryg.
  7. 1860-1863 Indie (1860), drewniany bark.
  8. 1860-1870 Kostaryka (1860), drewniany bark.
  9. 1861-1865 Republika (1861), drewniany bark.
  10. 1862-1863 Neptun (1851), drewniany bark.
  11. 1862-1870 Peru (1862), drewniany bryg.
  12. 1862-1865 Panama (1852) ex Marbs , drewniany bark.
  13. 1862-1878 Persja (1862), drewniany bark.
  14. 1863-1868 Louis Kniffler (1860), ex Cecilia , drewniany bark.
  15. 1863-1883 Patria (1863), drewniany bark.
  16. 1863-1874 Księżniczka (1863), drewniany bryg.
  17. 1864–1881 Perła (1864), drewniany bark.
  18. 1864-1865 Los Hermanos (1855), drewniany bryg.
  19. 1865-1882 Papa (1865), drewniany bark.
  20. 1866-1882 Pyrmont (1866), drewniany bark.
  21. 1867-1881 Karolina (1864), drewniany bark.
  22. 1867–1870 Don Julio (1863), drewniany bark.
  23. 1867-1882 Henrique Teodoro (1865), drewniany bark
  24. 1867-1881 Mercedes (1862), drewniany bark.
  25. 1867–1870 Ricardo (1864), drewniany bark.
  26. 1867–1884 Rosa y Isabel (1865), drewniany bark.
  27. 1869-1887 Panama (1869), drewniany bark.
  28. 1869-1889 Profesor (1865) ex Flottbek , żelazny bark.
  29. 1871–1873 Hunsingo (1868), bark.
  30. 1873–1886 Patagonia (1873), drewniany bark.
  31. 1873–1877 Pacha (1866), ex Isabellita, bark.
  32. 1874-1890 Polinezja (1874), żelazny statek z pełnym sprzętem.
  33. 1875–1885 Henriette Behn (1872), bark.
  34. 1877-1883 Paladyn (1877), drewniany bark.
  35. 1877-1889 Pandur (1877), drewniany bark.
  36. 1878–1888 Paradoks (1878), drewniany bark.
  37. 1878-1890 Parnass (1877), drewniany bark.
  38. 1880-1898 Ponczo (1858), ex Weymouth, żelazny bark.
  39. 1881-1891 Pluton (1862), ex Aminta , żelazny statek.
  40. 1881-1888 Paquita (1862), ex Irma ex Maggie Leslie , żelazny bark.
  41. 1882-1883 Baboon (1864) ex Tiverton, bark żelazny.
  42. 1882-1886 Parsifal (1882), żelazny bark.
  43. 1883-1888 Puck (1863) ex Peep O’Day, bark iron.
  44. 1883-1902 Pirat (1883), żelazny bark.
  45. 1884-1904 Pestalozzi (1884), żelazny bark.
  46. 1885-1908 Plus (1885), żelazny bark.
  47. 1887-1897 Potrimpos (1887), żelazny bark.
  48. 1887-1908 Monit (1887), stalowy bark.
  49. 1888–1910 Pamelia (1888), bark stalowy.
  50. 1888-1891 Pergamon (1888), stalowy bark.
  51. 1889-1891 Poczdam (1888), stalowy bark.
  52. 1889-1904 Paposo (1885), żelazny bark.
  53. 1889-1908 Palmyra (1889), stalowy
  54. 1889–1912 Parchim (1889), stalowy
  55. 1890–1910 Pera (1890), stalowy
  56. 1891–1913 Pampa (1891), stalowy
  57. 1891-1901 Preussen (1891), stalowy
  58. 1892-1901 Placilla (1891), czteromasztowy stalowy bark.
  59. 1892-1900 Naxos (1878) z Hamburga , żelazny statek parowy.
  60. 1892-1893 Euripos (1878) ex Paranagua , żelazny statek parowy.
  61. 1892-1900 Andros (1881) ex Rosario, żelazny statek parowy.
  62. 1892–1912 Pisagua (1892), czteromasztowy stalowy bark.
  63. 1894–1900 Tinos (1873) z Argentyny, żelazny statek parowy.
  64. 1894–1913 Pitlochry (1894), czteromasztowy bark stalowy.
  65. 1895–1895 Teby (1879), żelazny statek parowy.
  66. 1895–1920 Potosi (1895), pięciomasztowy stalowy bark.
  67. 1897–1900 Imbros (1893) ex Pelotas, stalowy statek parowy.
  68. 1898-1900 Lemnos (1883) ex Denderah ex Padang , żelazny statek parowy.
  69. 1899–1913 Persimmon (1891) ex Drumrock , czteromasztowy stalowy bark.
  70. 1901-1909 Poznań (1891) z Prus, stalowy takielunek.
  71. 1902–1910 Preussen (1902), pięciomasztowy stalowy statek.
  72. 1903–1913 Pangani (1903), czteromasztowy stalowy bark.
  73. 1903–1919 Petschili (1903), czteromasztowy stalowy bark.
  74. 1903-1906 Lemnos (1888) ex Karnak, stalowy statek parowy.
  75. 1904-1906 Naxos (1894) ex Harzburg, stalowy statek parowy.
  76. 1904-1906 Kypros (1893) z Marienburga, statek parowy ze stali.
  77. 1905–1920 Pamir (1905), czteromasztowy stalowy bark.
  78. 1906–1920 Peiho (1902) ex Argo ex Brynimor, statek ze stali.
  79. 1906–1921 Pomerania (1903) ex Mneme , czteromasztowy stalowy bark.
  80. 1907–1916 Pirna (1894) ex Osorno ex Beethoven , statek ze stali.
  81. 1909–1929 Pinnas (1902) ex Fitzjames, stalowy takielunek.
  82. 1911-1914 Ponape (1903) ex Regina Elena, czteromasztowy stalowy bark.
  83. 1911-1917 Penang (1905) ex Albert Rickmers, bark stalowy.
  84. 1911–1921 Pekin (1911), czteromasztowy stalowy bark.
  85. 1911–1932 Passat (1911), czteromasztowy stalowy bark.
  86. 1912-1917 Perim (1902) ex Radiant, bark stalowe.
  87. 1912-1921 Pelikan (1905) ex Dione, stalowy takielunek.
  88. 1912-1931 Parma (1902) ex Arrow, czteromasztowy stalowy bark.
  89. 1913-1917 Penguin (1903) ex Erasmo, czteromasztowy stalowy bark.
  90. 1914–1914 Perceo (1901) ex Genialna, czteromasztowy stalowy bark.
  91. 1914–1915 Pungo (1914), stalowy statek parowy.
  92. 1916–1920 Pola (1916), czteromasztowy stalowy bark.
  93. 1920-1941 Priwall (1917), czteromasztowy stalowy bark.
  94. 1921–1923 Peiho (1902) ex Argo ex Brynimor , statek ze stali.
  95. 1923–1932 Pekin (1911), czteromasztowy stalowy bark.
  96. 1924–1931 Pamir (1905), czteromasztowy stalowy bark.
  97. 1924-1925 Pellworm (1902) ex Faith ex Marechal Suchet , stalowy
  98. 1926–1946 Padua (1926), czteromasztowy stalowy bark.
Pommern w porcie Marienhamn.

Do dzisiaj zachowały się zaledwie cztery z nich:

Pommern (powyżej) w roli muzeum w Marienhaminie na Alandach

Peking, który po gruntownym remoncie został obiektem muzealnym w Hamburgu

Peking jeszcze w Nowym Jorku, gdzie stał kilkadziesiąt lat.

Passat zakotwiczony na stałe w Travemuende

Passat w Travemuende.

Padua żegluje do dzisiaj jako Kruzensztern

Padua jako Kruzensztern.

Posts Carousel